Hemels van der Hart

Maastricht University is de jongste universiteit van Nederland. Hoogwaardig onderzoek wordt gekoppeld aan innovatieve vormen van onderwijs. Vanuit een zekere bescheidenheid, waardoor verhalen verscholen blijven en communicatie als vakgebied niet in alle opzichten optimaal is ontwikkeld. Daar lijdt de relevantie onder. Van Communicatie en van de universiteit.

De vraag aan HvdH: help ons met het schrijven van ons verhaal. En begeleid vervolgens de verandering en ontwikkeling van de marketing- en communicatieafdeling (M&C).

Met decanen, bestuur en directie hebben we het verhaal van de universiteit geformuleerd. Volgens onze vaste methodiek, waarin co-creatie voorop staat. Met dit verhaal als basis hebben meerdere M&C-werkgroepen analyses gemaakt van hun huidige praktijk. Zowel op centraal niveau als in de diverse faculteiten. Om deze vervolgens te vertalen naar verbetervoorstellen voor inhoud, processen, samenwerking en organisatievorm. HvdH begeleidde het gehele traject, inclusief de aansluitende implementatie van de verandering.

Resultaat is een geheel vernieuwde, slagvaardigere M&C-afdeling, met meer ruimte voor samenwerking en focus op impact en toegevoegde waarde. En de vraag aan ons om nu ook met de HRM-afdeling aan de slag te gaan.