Hemels van der Hart

Symphony helpt mensen met complexe klachten weer grip te krijgen op hun leven. Dat doet de organisatie met zo’n 100 mensen in een sterk veranderde zorgmarkt die volop in beweging is: eigen regie, ketensamenwerking, verschuiving van zorg naar de eerste lijn, noem maar op. Al die ontwikkelingen vragen om een duidelijk zelfbeeld: wie ben je, wat doe je, waarom en voor wie? Dat helpt om richting te bepalen.

De vraag aan ons: hoe kunnen we de kern van onze business helder neerzetten en uitdragen?

We hebben het verhaal van Symphony geschreven en de vertaling gemaakt naar een strategie voor de markt, de interne organisatie en de rol als (potentiële) werkgever. De kern van het verhaal van Symphony is: ‘Iedereen kan meedoen’. Dat is waar Symphony in gelooft en voor staat. Want ziekte, letsel of een aandoening mag nooit een reden zijn om langs de kant te staan. Symphony helpt mensen door alle benodigde zorgprofessionals in één vast team rondom de cliënt samen te brengen. Over de grenzen van disciplines heen. Met de cliënt als dirigent.

Om het verhaal extern uit te dragen ontwikkelden we verschillende activiteiten en middelen. Voor cliënten, huisartsen, beleidsmakers, verzekeraars en andere zorgprofessionals. In het proces dat we met Symphony doorliepen, hebben we ook medewerkers uitgenodigd mee te denken, te praten en te doen. Want ook dat betekent ‘iedereen kan meedoen’.

De droom van Symphony is haar aanpak voor zo veel mogelijk mensen met complexe klachten bereikbaar te maken. Omdat meedoen goed is voor je eigenwaarde, voor je omgeving en voor Nederland.