Hemels van der Hart

Eurocross Assistance biedt hulpverlening aan mensen waar ook ter wereld. Als je met een gesprongen v-snaar langs de kant van de weg staat, als je je sleutelbeen breekt op vakantie in Indonesië of wat dan ook. Op de momenten die er echt toe doen in een mensenleven zijn ze er voor je. Als je het hebt over relevant zijn, dan heb je het daar over. Wij vonden het dan ook geweldig om samen te mogen werken aan de toekomst van Eurocross.

De vraag van de klant: kunnen jullie een nieuwe strategie voor ons merk ontwikkelen en die zowel intern als extern communiceren en verankeren?

We startten met een positioneringstraject en brachten de wereld rondom Eurocross in kaart. Welke boodschap heb je te vertellen? Welk verhaal hoort daarbij? In welke vorm presenteren we dat aan de doelgroepen, met welke middelen en in welke media? En hoe zorgen we voor een inspirerend intern brandingprogramma om medewerkers mee te nemen in de nieuwe koers?

Vanuit de diepe overtuiging dat hulpverlening het mooiste vak ter wereld is, ontwikkelden we de campagne Vakmanschap met hart en ziel. De spijker op zijn kop. Of, zoals een ongelukkige vakantieganger over de dienstverlening van Eurocross zei: “It’s almost worth breaking an arm for. De propositie vertaalden we naar een prachtige huisstijl en mooie set interne en externe communicatiemiddelen.

“Wat is er nou mooier dan mensen helpen?”